Jak prawidłowo stworzyć przykład briefu reklamowego

Brief reklamowy to dokument, który nakreśla wszystkie informacje potrzebne do stworzenia skutecznej reklamy. Zawiera on szczegóły dotyczące marki, grupy docelowej, budżetu i celów.

Tworzenie reklamowego przykładu briefu

Dokument ten jest zazwyczaj dzielony między klienta (czyli Ciebie) i agencję przed rozpoczęciem jakiejkolwiek pracy. To zapewnia, że obie strony są na tej samej stronie o tym, co zostanie wyprodukowane, ile to będzie kosztować i kiedy zostanie zakończona przez. Brief reklamowy przykład jest kluczowym krokiem w procesie reklamowym. Jest to pierwsza rzecz, którą musisz zrobić, i nadaje ton każdej innej części tworzenia reklamy. Jeśli nie wiesz, co chcesz lub gdzie chcesz iść z reklamą przed rozpoczęciem pisania go, to nie ma mowy, że będzie to skuteczne, czy to oznacza uzyskanie ludzi do zakupu produktu lub po prostu czyniąc je śmiać się z jednego z żartów.

Poszukiwanie przykładowego briefu reklamowego

Jeśli szuka się do tworzenia przykładu briefu reklamowego, istnieje kilka rzeczy, które należy rozważyć, jak zacząć. Te wskazówki pomogą zapewnić, że twój brief jest jasny i skuteczny, co sprawi, że proces rozwoju pomysłów będzie łatwiejszy dla wszystkich zaangażowanych. Brief reklamowy jest ważnym elementem w tworzeniu każdej kampanii reklamowej. Służy jako punkt odniesienia, nakreślając wszystkie aspekty kampanii od budżetu do grupy docelowej i wszystko inne pomiędzy. Sam dokument powinien być stworzony przez klienta lub agencję reklamową, ale może być również wykorzystywany przez innych interesariuszy zaangażowanych w proces, takich jak członkowie zespołu kreatywnego i nabywcy mediów. -Celem briefu jest jasne określenie, czego oczekujesz od kampanii reklamowej. Powinien być napisany w taki sposób, aby ułatwić zespołom kreatywnym zrozumienie, czego potrzebujesz, nie wymagając od nich zadawania żadnych pytań.

Informacje w przykładowym briefie reklamowym

Ważne jest, aby zawrzeć konkretne szczegóły dotyczące tego, do jakiego typu odbiorców kieruje się swoją reklamę, w jaki sposób należy do nich dotrzeć i dlaczego powinni podjąć działania.

-Nazwisko klienta i informacje kontaktowe.

-Cel kampanii, w tym, co się chce, aby ludzie myśleć, czuć lub zrobić po obejrzeniu reklamy.

-Opis grupy docelowej, w tym ich przedział wiekowy i podział na płeć.

-reklamowany produkt lub usługę

-docelową grupę odbiorców (demograficzną i psychograficzną)

-Budżet