Przykłady możliwości briefu reklamowego

 

Krótki jest dokument, który wyjaśnia w prostym języku, kim jest reklamodawca, co reklamują, i dlaczego to robią. Krótki brief sprawia, że znacznie jest łatwiejsze poprzez zdefiniowanie zarówno produktu jak i grupy docelowej przed dostaniem się do szczegółów.

Potężny przykład briefu marketingowego

Brief to proste, ale potężne narzędzie zarówno dla reklamodawcy, jak i agencji. Proces zaczyna się od pomysłu, więc od tego zaczniemy naszą eksplorację briefów. Brief reklamowy może być bardzo prostym dokumentem, który nakreśla podstawowe informacje o produkcie. Celem briefu reklamowego jest zapewnienie ram dla stworzenia udanej kampanii. Określa produkt i jego korzyści, ustanawia grupę docelową i określa, co należy osiągnąć z perspektywy reklamy. Może to być również bardzo szczegółowy dokument, który wyjaśnia całą strategię marketingową produktu. Długość i złożoność briefu zależy od tego, ile informacji chcesz zawrzeć i ile masz czasu do dyspozycji. Brief reklamowy jest ważnym narzędziem w każdej kampanii reklamowej, ponieważ pomaga zapewnić, że wszystkie zaangażowane strony mają takie samo zrozumienie tego, co próbują osiągnąć. Może to być również złożony dokument, który nakreśla każdy aspekt produktu, w tym jego cechy i korzyści.

Ważne rzeczy przy brief reklamowy jako przykład

Najważniejszą rzeczą do zapamiętania podczas pracy nad briefem reklamowym jest to, że nie jest twoim zadaniem stworzenie najlepszej reklamy na świecie. Twoim zadaniem jest spisanie wszystkiego, co wiesz o produkcie, aby wszyscy zaangażowani mogli współpracować w celu stworzenia czegoś wspaniałego. Może to być również szczegółowy dokument, który wyjaśnia wszystko na temat produktu i jego marketingu. Celem briefu reklamowego jest kierowanie procesem tworzenia reklamy, a także planowanie przyszłych kampanii.

Przypadki w przykładowym briefie reklamowym

Jak w przypadku każdego projektu biznesowego, ważne jest, aby uzyskać wszystkie fakty prosto przed wydaniem pieniędzy na coś, czego nie jest się pewnym, będzie działać. Na przykład brief może zawierać:

-Opis reklamowanego produktu lub usługi.

-Docelowa publiczność i dlaczego powinni dbać o ten nowy produkt („unikalna propozycja sprzedaży” reklamodawcy).

-Jak produkt będzie promowany (TV, radio, online).

-Jak produkt będzie wyceniony i promowany.

-Ton kampanii reklamowej (humorystyczny, poważny)

-Celowe daty rozpoczęcia kampanii i czas jej trwania.